נחליאל שה-לבן MA Ed

מי אני?

שמי נחליאל שה-לבן, בן 41 (נשוי +2), נולדתי בירושלים וגדלתי בעיר העתיקה. סבא רבא שלי מצד אבי עלה ארצה כחלוץ בעלייה השלישית והיה בין מקימי סמינר הקיבוצים. אביה של אמי נמלט מהשואה מגרמניה דרך הקינדרטרנספורט לאטלנטה. הוריי עלו ארצה מארה"ב והכירו בארץ, ובזכותם אני דובר אנגלית ועברית רהוטה ברמת שפת אם.  שרשרת הדורות של משפחתי יחד עם ירושלים וישראל עיצבו את הזהות שלי, ואת המורשת הזו אני מביא איתי למוזיאון.
כיום אני גר בישראל, מדריך קבוע במוזיאונים בארץ, ונוסע לחו"ל כמה פעמים בשנה להמשיך עם ההדרכות

הצטרפו אליי להרפתקה בלתי נשכת במזדרונות המוזיאון

״ההוא מהמוזיאון״.

I double majored in Tanakh and Mass-Media with my teachers’ degree. After an MA from the Hebrew University’s Melton School of Jewish Education I continued to a second MA in Ancient Jewish History from Yeshiva University.

בין השנים 2009 - 2013 לימדתי באופן פורמלי תנ״ך, היסטוריה, יהדות ותקשורת בבתי ספר תיכוניים בארץ וביניהם ביה"ס דוגמא עוזיאל, מל״ד ואהבת ישראל בנים ״רפפורט״. בין השנים 2013 - 2020 לימדתי בבתי ספר יהודיים בניו יורק ביניהם ביה"ס היסודי ברקאי וביה"ס התיכון מגן דוד, וכן בניו ג'רסי בישיבת נתיבות מונטיסורי.

בעת שהותי בארה"ב עבדתי עם הקהילות היהודיות ברחבי המדינה, הנחיתי תכניות חינוך והעברתי הרצאות לבתי ספר, לעמותות ולאירגונים, כולל לארגון הציוני העולמי, לחידון התנ״ך לנוער בארה״ב ולסוכנות היהודית.

כיום אני מלמד במשרה חלקית בתיכון בארץ, ומנהל קהילה הולכת וגְּדֵלָה של לומדי היסטוריה בחינוך ביתי, בעברית ובאנגלית, בשנה הרביעית ושנייה של החוג, בהתאמה

שיטת ההדרכה הייחודית שלי במוזיאון משלבת תנ"ך והיסטוריה של עם ישראל עם סיפור וחוויה, תוך כדי חשיפת המבקר למיטב אוצרות הארכיאולוגיה והאמנות באופן מעניין ומרתק.

אני נוסע מדי שנה לארצות הברית, מדריך במוזיאונים המטרופוליטן בניו-יורק, ומביא את המומחיות שלי ישירות לבתי ספר וקהילות באמצעות הרצאות, סדנאות וסיורים וירטואליים היברידיים, הכשרת מורים ותוכניות שבת עם הקהילות. הגישה הייחודית שלי מגשרת בין חוויות פיזיות לווירטואליות, ומאפשרת לי לשתף את אוצרות המוזיאונים הגלובליים עם קהלים ברחבי העולם.


For families investing in their children’s Jewish education, these experiences fill a crucial gap – they help students see the reality behind the words they study, strengthening both knowledge and Jewish identity. Whether through museum tours that illuminate Tanakh stories or virtual expeditions to archaeological sites, I connect the dots between learning and lived history.

עגלת קניות

תפריט נגישות

Scroll to Top